XS
SM
MD
LG
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

(Державний університет телекомунікацій)


Адреса:
03110, Україна
м. Київ, вул. Солом'янська, 7
Контактна інформація:
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

(Державний університет телекомунікацій)

Застосування «Blended Learning» як інноваційно-модерністського методу навчання

11:44, 19-04-2019

З метою ефективного вивчення української мови іноземними слухачами підготовчого відділення, викладачі кафедри української мови ННІГПД Державного університету телекомунікацій активно використовують різні методики навчання.

На сьогодні у світі існує велика кількість методик, що використовуються при вивченні іноземних мов і їх ефективність підтверджується на практиці.

Розглянемо «blended learning» або «змішане навчання», яке базується на інтеграції технологій навчання і є процесом, за якого традиційні технології навчання поєднуються з інноваційними технологіями електронного, дистанційного і мобільного навчання.

Вчені розглядають «blended learning» як інноваційно-модерністський метод навчання, який доцільно використати для розвитку комунікативної компетентності іноземних слухачів підготовчого відділення при вивченні української мови. М. Дрісколл розглядає поняття «змішане навчання» у техноцентричному (об’єднання різних режимів Web-технологій); психологічному (комбінація різноманітних психологічних підходів); методичному (поєднання традиційного й електронного навчання); практико-зорієнтованому (поєднання теоретичних та практичних складових навчального процесу).

Проаналізувавши твердження науковців щодо «blended learning» робимо висновок, що такий процес навчання можна ефективно використовувати з метою розвитку комунікативної компетенції іноземних слухачів підготовчого відділення. Водночас виникає багато питань щодо використання традиційних і апробованих світових методик щодо вивчення мов, які можуть бути використані з метою удосконалення складових «blended learning». Для прикладу розглянемо основні принципи дії декількох методик, що використовуються для розвитку комунікативних навичок іноземних слухачів підготовчого відділення.

Методика, що має назву «task-basedlearning» (навчання на основі завдань) використовується для розвитку навичок комунікації та вивчення сталих одиниць мови, та не має суворих правил щодо наслідування в усному мовленні всіх граматичних правил. Має вузький спектр використання лексико-граматичних одиниць. Відрізняється рядом переваг, та має і недоліки. Методика «task-basedlearning» ефективно працює у поєднанні з методикою «РРР» або «Present, Practice, Produce». Метод передбачає презентацію лексикограматичних одиниць, практику їх використання та застосування при безпосередньому контакті з українською мовою у життєвих ситуаціях різного типу. Контрольною фазою циклу методик викладачами кафедри була обрана методика «ТТТ»(Test, Teach, Test).

 

Отже, ряд обраних нами методик, що утворять основу для «blended learning» нашого часу і сприятимуть розвитку комунікативної компетенції іноземних слухачів підготовчого відділення можуть стати наступним кроком у поєднанні інноваційних і традиційних технологій навчання української мови.

Читайте також

Абітурієнту

Спеціалізація: Економіка підприємств IT- бізнесу

Місія програми –  сучасна фінансово-економічна підготовка фахівців, які здатні розробити та реалізувати ефективну стратегію підприємницької діяльності, у т.ч. для підприємств найбільш  динамічної та  прибуткової ІТ-сфери. Студенти  професійно володіють сучасними програмними продуктами з економічної діагностики та планування і досконало знають провідні управлінські та інформаційні технології.

Спеціалізація: Економіка підприємств IT- бізнесу

Місія програми –  сучасна фінансово-економічна підготовка фахівців, які здатні розробити та реалізувати ефективну стратегію підприємницької діяльності, у т.ч. для підприємств найбільш  динамічної та  прибуткової ІТ-сфери. Студенти  професійно володіють сучасними програмними продуктами з економічної діагностики та планування і досконало знають провідні управлінські та інформаційні технології.

Переглядів: 6 386