XS
SM
MD
LG
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

(Державний університет телекомунікацій)


Адреса:
03110, Україна
м. Київ, вул. Солом'янська, 7
Контактна інформація:
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

(Державний університет телекомунікацій)

Інноваційні форми дистанційного навчання на кафедрі Комп'ютерних наук

14:30, 03-04-2020

Сьогодні пріоритетним напрямком розвитку сучасної системи освіти є впровадження нових інформаційних технологій в освітній процес. Їх впровадження відкриває нові можливості не тільки для підвищення ефективності процесу навчання, але і для розширення сфер його застосування.

На кафедрі Комп'ютерних наук ведеться постійних пошук інноваційних форм навчання в умовах загроз і викликів, які пред'являє сучасність. Однією з таких сфер є проведення онлайн-занять під час карантинних заходів.

Проведення онлайн-занять для спеціальності 122 Комп'ютерні науки досить складний організаційно-технічний захід. Виникає багато труднощів різного виду завдань. Наприклад, створення контенту для різнопланових за методами проведення онлайн-занять лекцій, практик і лабораторних робіт (лекції вимагають наочності відображення матеріалу, а практики або лабораторні роботи пов'язані з установкою однотипного програмного забезпечення і форм контролю виконання завдань). Тимчасові обмеження використання ресурсів інтернету (в різний час доби доступність різна). Можливості доступу до ресурсів для онлайн-занять за часом або технічними можливостями (не кожен студент може мати своєчасно мати доступ). Складнощі проведення групових відео чатів в залежності від числа студентів (група до 20) або потік (до 100) студентів. Виникнення асинхронних затримок при передачі зображень і аудіо при взаємному спілкуванні викладача і студентів (може мати до 30-40 сек). Це не повний перелік проблем, які виникають під час організації та проведення онлайн-занять. Природно, хто проводить такі онлайн-заняття, може привести і інші проблеми.

Звідси правомірне зробити висновок, що для проведення онлайн-заняття в кожній дисципліні і при конкретних організаційно-технічних особливостях і ступеня підготовленості викладачів і студентів до впровадження нових інформаційних технологій будуть застосовуватися різні методи організації та технічні послуги Інтернету для проведення таких занять. Тому у цій статті робиться спроба запропонувати способи проведення онлайн-заняття типу лекції для потоку до 100 осіб. Для вирішення зазначеного завдання відомі багато сучасних інформаційних технологій, які можна використовувати для проведення онлайн-занять з аудиторією чисельністю до 100 студентів, наприклад, відомі такі платформи (список обмежений, тому що їх значно більше):

1. Moodle. Платформа безкоштовна. Має широкі можливості внесення змін під замовлення конкретних споживачів шляхом внесення конструктивних або дизайнерських змін. Встановлюється на свій сервер, що створює труднощі розміщення відео контенту. Є багато додаткових плагінів для розширення функціоналу. Вимагає навичок web-розробки для адміністрування.

2. iSpring. Платформа, яка працює в інтерфейсі Microsoft PowerPoint як конструктор презентацій і курсів, які використовуються в електронному навчанні. Вимагає реєстрації. Підтримує всі види навчальних матеріалів, веде статистику і редагує курси, дозволяє швидко створити курси і тренажери з документів і відео.

3. WebTutor. Складна система з широкими можливостями має модульну HRM-платформу. Дозволяє вибудовувати процес навчання і оцінку компетенції, автоматизувати підбір і первинну підготовку студентів.

4. Teachbase. Хмарна платна платформа для організації дистанційного навчання, створення курсів, тестів, а також проведення вебінарів. Має вбудований редактор курсів.

5. GetCourse. Платна платформа, має безліч інструментів управління навчанням, проведення вебінарів і спілкування з клієнтами, оснащена сервісом розсилок, має конструктор сайтів, застосовується модуль візуального програмування завдань, процесів, має функції аналітики та інтеграції з соцмережами і мессенджерами.

6. Memberlux. Платний плагін для WordPress, який встановлюється на сайт. Дозволяє створити навчальний сайт. Сайт на Memberlux має обмежений доступ (подивитися матеріали цього сайту можуть тільки ті, у кого є логін, пароль і ключ доступу).

7. Zoom. Це хмарна платформа для проведення онлайн відео-конференцій та відео вебінарів в форматі високої чіткості, що дозволяє створити навчальний портал на основі звичайного сайту.

Такі платформи для проведення онлайн-занять з аудиторією чисельністю до 100 студентів мають багато переваг. Однак є ряд негативним фактором, які обмежують їх використання, наприклад: необхідність установки у всіх єдиного програмного забезпечення, оплати доступу до ресурсів, необхідність підготовчих організаційно-технічних заходів і технічних обмежень для цих платформ щодо серверного обладнання.

Тому пропонується одним з можливих шляхів розробки електронних навчальних матеріалів використовувати широко відому технологію скрінкастінга.

Скрінкастінг (англ. Screen - екран, broadcasting - передача, мовлення) - це вид подкастингу (відеозахват екрану). Подкастинг (англ. Podcasting, від iPod і англ. Broadcasting - повсюдне мовлення) - це процес створення і поширення відео і звукових файлів, тобто подкастів у вигляді радіо і телепередач в мережі Інтернет. Фактично це мовлення в інтернеті. Використовуються різноманітні формати для звукових подкастів і відео подкастів. Для прослуховування існує безліч безкоштовних додатків, наприклад, iTunes, Software, gPodder, Rhythmbox, Banshee, AmaroK.

Скрінкастінг забезпечує трансляцію для аудиторії відеопотоку із записом того, що відбувається на моніторі комп'ютера автора і дозволяє виконувати накладення аудіо коментарів і текстових пояснень. Ефект від перегляду скрінкастінга в тому, що глядач ніби в цей момент знаходився поруч з автором, а автор як би в цей момент показує дії на реальному комп'ютері і дає коментарі. Скрінкасти можуть застосовуватися для показів програмного забезпечення або для навчання роботи з додатком. Створення скрінкастів може допомогти викладачам демонструвати наочно будь-які теми і роботу програмного забезпечення, наприклад, за допомогою програм Camtasia, Pinnacle і інших відео редакторів, можна записати всі дії, які виробляємо на екрані, включаючи підтримку звуку. З їх допомогою студент може мати точне уявлення про навчальному матеріалі, а викладач бачити повідомлення про помилку учня.

Таким чином, скрінкастінг передбачає, що за допомогою відомих і широко застосовуваних у звичайному житті спеціальних програм, можна досить просто виконувати розробку електронних навчальних матеріалів. Це має велике значення для популяризації цього напрямку серед викладачів і методистів освітніх установі.

 

Читайте також
Бажаєте дізнаватись про особливості вступу у 2024 році?
Підписуйтесь на спільноти спеціальності "122 Комп’ютерні науки" кафедри Комп’ютерних наук та першим отримуйте новини, сповіщення про важливі події, підготовчі курси, дні відкритих дверей та багато цікавого.

Отримати консультацію

Ваш запит на зворотній дзвінок отримає завідуючий кафедрою
Надіслати запит

Абітурієнту

Освітня програма: Комп’ютерні науки

За освітньою програмою Комп’ютерні науки, спеціальність 122 Комп’ютерні науки (англ. Computer Science, CS) готуються фахівці, що здатні виконувати функції розробника-програміста, спеціаліста по мережах, адміністратора баз даних, системного адміністратора, DevOps Engineer, спеціаліста по тестуванню програм, IT-архітектора. Вони володіють навичками алгоритмічного мислення, уявлення інформації, програмування і проектування комп’ютерних систем. Основні розділи: алгоритми і структури даних, мови програмування, архітектура комп'ютерів, операційні системи і комп'ютерні мережі, розробка програмного забезпечення, сервери і бази даних, штучний інтелект та робототехніка, комп'ютерна графіка, взаємодія людини і комп'ютера та ін.

Освітня програма: Комп’ютерні науки

За освітньою програмою Комп’ютерні науки, спеціальність 122 Комп’ютерні науки (англ. Computer Science, CS) готуються фахівці, що здатні виконувати функції розробника-програміста, спеціаліста по мережах, адміністратора баз даних, системного адміністратора, DevOps Engineer, спеціаліста по тестуванню програм, IT-архітектора. Вони володіють навичками алгоритмічного мислення, уявлення інформації, програмування і проектування комп’ютерних систем. Основні розділи: алгоритми і структури даних, мови програмування, архітектура комп'ютерів, операційні системи і комп'ютерні мережі, розробка програмного забезпечення, сервери і бази даних, штучний інтелект та робототехніка, комп'ютерна графіка, взаємодія людини і комп'ютера та ін.

Переглядів: 5 666