Укр.   Рус.   Eng.

Державний Університет Телекомунікацій

Оригінальна система виховання професіоналів нової формації - Кафедра Публічного управління та адміністрування

Бажаєте дізнаватись про особливості вступу у 2020 році?
Підписуйтесь на спільноти спеціальності "281 - Публічне управління та адміністрування" та першим отримуйте новини, сповіщення про важливі події, підготовчі курси, дні відкритих дверей та багато цікавого.

Професіоналізм – головна мета й справа честі кожної людини у спеціальності, в якій вона реалізується. Звісно, гідне програмне навчання з фаху є домінуючою умовою для досягнення цієї бажаної вершини – ПРОФЕСІОНАЛІЗМ. Однак чи замислюємося ми, коли кажемо про професіоналізм, про систему виховання та психологічної адаптації особистості до повноцінної реалізації набутих у виші компетенцій?

А професійно-адаптивна підготовка та власне виховання є невід’ємною частиною освіти. Які вищі навчальні заклади у процесі діалогу із майбутніми студентами можуть робити наголос, крім формального, що вони саме вирощують професіоналізм майбутнього фахівця не тільки дисциплінарним навчанням, а ще й спеціальним професійним вихованням. В ДУТ це питання постійно підіймається на вчених радах та на засіданнях кафедр. Особливий наголос завжди ставиться саме на підготовці професіоналів з публічного управління, оскільки результативність їх роботи є набагато значущою для країни.

Для початку необхідно зрозуміти, що ж насправді є професійно-адаптивне виховання. Повноцінне професійне виховання не є процесом відокремленим від студентського життя і процесу навчання. Мабуть, тому студенти, якщо їх запитати про процес виховання у ВНЗ, можуть  відразу згадати тільки про щотижневі кураторські години та про комплекс позанавчальних розважально-пізнавальних заходів. Але це насправді не все. 

В цілому виховання – це процес взаємодії того або тих, хто виховує з тим, кого виховують, задля досягнення певної мети. Професійне виховання в Публічному управління та адмініструванні є надто особливим, відмінним від виховання простого управлінця чи іншого фахівця та більш трудомістким, глибоким та змістовним. Воно  являє собою громадянське виховання із акцентом на високий ступінь відповідальності майбутнього управлінця не тільки за свої управлінські дії та відповідальності за підлеглих, а й більш масштабного відчуття своєї відповідальності перед українським народом та за рідну Батьківщину.

Тобто виховання так званої державно-управлінської громадянськості як інтегрованої якості особистості майбутнього керівника, що спрямоване на розвиток:

  • патріотизму,
  • національної свідомості,
  • політичної свідомості,
  • дбайливого ставлення до природи, людей та культурного надбання,
  • високої моральності,
  • громадянської та управлінської культури поведінки особистості.

Отже, це фактично виховання морально, соціально та юридично дієздатного не тільки управлінця, а розбудовника власної держави.

Не є секретом, що частина виховного процесу у ВНЗ спрямована іноді і на так зване перевиховання особистості. Це не означає, що особистісно певні студенти є «аморальними». Зовсім ні. Однак, ситуації, коли спостерігаються ознаки не досить дбайливого ставлення студентів до природи, чи то недостатній рівень культури іноді мають місце. Це й свідчить про наявність певних негативних рис особистості, що вже сформовані попереднім неякісним процесом виховання або під впливом несприятливих умов довузівського виховання. Саме тут і має місце процес перевиховання, який є більш складним й трудомістким для науково-педагогічного колективу.

Необхідно зазначити, що професійне виховання за змістом в багатьох випадках вмішує й елементи звичайного виховання. Але головне, що надає професійне виховання, це, в певному сенсі, соціально-психологічна адаптація особистості до професійної сфери, до професійної діяльності.

Саме виховання допомагає як найшвидше сформувати професійну рефлексію, без якої фахівець, здобувши найсучасніші та найповніші знання, не зможе швидко повноцінно виробляти професійні рішення, особливо в умовах невизначеності, яким насичене саме публічне управління. Без цієї складової формальне «поглинання знань» не надасть особистості в професійній діяльності впевненості у собі та можливості легко адаптуватися до нових умов й завдань в роботі.

Крім того, як зазначають науковці, входження у професію таких людей триває набагато більше часу, період адаптації більш тривалий, а, значить, кар’єрне зростання даної людини гальмується або уповільнюється. Отже, недооцінювати процес професійного виховання у ВНЗ – означає не поважати своїх студентів, позбавляючи їх можливості швидко досягати успіхів в професії та у кар’єрному зростанні.

До системи професійного виховання в Державному університеті телекомунікацій ставляться з особливою відповідальністю, тому вона цілком   інтегрована у життя студентів. Але всі ці виховні елементи студентського життя не є випадковими, а є заздалегідь виваженими та науково обґрунтованими.

Вони, можливо, не є дуже помітними для студентів, та сприймаються як загальні традиції або правила. Але саме ця «невимушеність» стилю   виховання і надає найбільшого ефекту для сучасної молоді.                                 

Одним з останніх нововведень у процесі професійного виховання публічних управлінців у ДУТ є певна реформація інституту старостату.

Стороннє уявлення про старост груп дуже формальне. Робота старости сприймається як, з одного боку, обтяжлива рутинна робота з паперами та групою, з іншого – певним чином керівна, або така, що надає «пільги» від деканату або викладачів під час сесії або у процесі навчання, та наділяє хоч невеличкою, але п’янкою владою.

Ситуація із формальними підходами у вищих навчальних закладах до старост як до помічників деканатів та кафедр у спілкуванні із групою частіше створюють прецедент навіть для професійної управлінської деформації даного старости, а іноді й всієї студентської групи.

Деформації виникають різні. Так, наприклад, можна спостерігати «загравання» старост із групою у вигляді прикривання невиправданих пропусків занять або інші порушень студентів задля отримання від групи фальшивого авторитету з метою подальшого «утримання при владі» на своїй керівній посаді.

А як ця вада трансформується та у що випливає у професійній роботі державного управлінця на керівній посаді? І у таких старост, і у студентів таких груп провокується формування вмінь і навичок налагодження або не зовсім законних, або зовсім незаконних змов із колективом підлеглих та колегами, які можуть зашкодити інтересам суспільства.

В процесі довготривалого терміну перебування на посаді старости групи можна спостерігати  у особистості старости й інші деформації у вигляді проявів нечесних управлінських маніпуляцій у колективі групи, у спілкуванні із професорсько-викладацьким складом та працівниками деканатів, які загострюються та прогресують із часом. Все це породжує у студентів такої групи спочатку звикання до такої ситуації, а потім й певну власну інертність у процесах, на які вони можуть і мають впливати. Це також є підґрунтям для прогресування професійних деформацій ще з лав вишу.

Цьому виробленню деформацій може сприяти багато факторів, але головними є два. Перший – це занадто пролонгований термін перебування людини на посаді старости (майже все студентське життя), що, як правило, знижує з часом ділову активність старости.  Другий – недостатність контролю та контактності у ланцюгах куратор-староста та куратор-група. Все це і є елементами недоброякісного професійного виховання управлінця.

Задля уникнення подібних негативних впливів на особистість студента  науково-педагогічною радою колективу Навчально-наукового інституту менеджменту та підприємництва ДУТ було розроблено систему  інноваційних підходів до професійного виховання майбутніх управлінців  державного рівня.

В першу чергу змінено парадигму інституту старостату в ДУТ для студентів спеціальності «Публічне управління та адміністрування».

Головне завдання цієї інституції сьогодні – не допомога старости університетові в організації навчального процесу та в роботі з групою, як це є на сьогодні у всіх вищих навчальних закладах України, а повноцінна управлінська робота в системі студентського самоврядування групи із відповідними до такого статусу повноваженнями й обов’язками.

На цю посаду обирається студент (студентка) терміном на півроку і може обіймати її не більше, ніж два терміни поспіль (не більше 1 року), тобто студенти групи кожні півроку таємним голосуванням обиратимуть собі нового керманича. Внутрішня університетська організація офіційної взаємодії директорату, кураторів, представників студради із старостою й групою та організація щомісячних підсумкових звітів старости перед групою і вище зазначеними особами за формою та змістом максимально наближені до реальної професійної діяльності в органах державної влади, місцевого самоврядування та громадських організаціях.

Психологічно старости за такий короткий термін перебування на посаді працюють з повною віддачою на максимумі своїх можливостей і фактично такий темп роботи запам’ятовується і фіксується людиною і формує професійну рефлексію вже із студентських років. Для групи студентів досвід роботи із різними керманичами надають можливість оцінювати  якості управління старост, порівнювати їх та робити для себе висновки, що і як можна застосовувати в управлінні; набувати досвіду спілкування із різними характерами та стилями управлінців, знаходячи різні методи і підходи до взаємодії із ними, і т.ін.

Таким чином, за час навчання в Державному університеті телекомунікацій абсолютно кожний студент  спеціальності «Публічне управління та адміністрування» по закінченню нашого вишу стає професійно та соціально-психологічно адаптованим до своєї майбутньої професії, а чи не кожний з активних та успішних в навчанні студентів має можливість пройти шлях справжнього професійного управлінця.

Крім інституту старостату у професійному вихованні студентів в ДУТ задіяна ціла система організаційних, розважальних та пізнавальних педагогічних заходів, які формують професійну соціально-психологічну адаптованість студента до обраної спеціальності.                                                         

Спостерігаються іноді ситуації, коли студенти поступають на спеціальність «Публічне управління та адміністрування», не маючи чітких розумінь майбутнього фаху та намірів працювати у даній сфері, але під час навчання в ДУТ цілком захоплюються своєю спеціальністю і стають чи не найкращими студентами із великими планами на майбутнє у цій професійній діяльності.

По закінченню ДУТ наші студенти отримають не тільки надсучасні високоякісні професійні знання, вміння та навички у галузі публічного управління, а й будуть цілком психологічно адаптовані до будь-якої ефективної управлінської роботи в органах державної влади, місцевого самоврядування, громадських та інших організаціях. Наші випускники матимуть змогу за рахунок оригінальних науково виважених навчальних та професійно-адаптивних виховних програм ДУТ вільно реалізовувати здобуті компетенції з публічного управління  із максимальною користю для себе та суспільства.

Анкета вступника
Заповніть анкету та отримайте персональну консультацію від завідуючого кафедрою

Контактна інформація
Ми зв`яжемось з Вами зручним для Вас способом:
Освіта
Вкажіть де Ви навчались\навчаєтесь
Розкажіть про себе
Давайте знайомитись




Отримати консультацію
у завідуючого кафедрою
Надіслати
Дякуємо Вам за звернення до Державного університету телекомунікацій
Ваш запрос успешно отправлен

Завідуючий кафедрою зателефонує Вам як тільки отримає повідомлення.

Отримати консультацію

у завідувача кафедри
Надіслати запит

Презентація кафедри

Переглядів: 1 580
^