Матеріальна база - Кафедра Управління інформаційною безпекою

Лабораторія кафедри  Управління інформаційною безпекою знаходиться в 401 аудиторії. В лабораторії зроблено сучасний ремонт для комфортного перебування студентів та викладацького складу. До початку наступного навчального року, в лабораторії планується встановлення та налагодження найсучасніших зразків персональних комп’ютерів для подальшого навчання та вдосконалення студентських знань та навичок. Всі комп’ютери будуть об’єднані локальною мережею та матимуть доступ до мережі Інтернет. Для спрощення комунікації, між викладачами та студентами в лабораторії планується задіяти інтерактивну дошку та проектор.

Студенти мають здобувати кваліфікацію щодо своєї майбутньої спеціальності, саме тому комп’ютери планується обладнати спеціалізованим програмним забезпеченням, таким як:

  • Програми для керованого доступу типу «Гриф», «Лоза»
  • Програми для оцінки ризиків типу «Кондор», «Гриф»
  • Програмне забезпечення для роботи з документацією;
  • Програмні ресурси для налаштування інтерактивних комунікацій.

Кафедрою Управління інформаційною безпекою в аудиторії №418  - відкрито нову навчальну лабораторію.

На базі існуючого обладнання є можливість відпрацьовувати практичні заняття профільних дисциплін кафедри.

Враховуючи швидкоплинність зміни в технічній, програмній та методичній компонентах управління інформаційною безпекою науково-педагогічні працівники кафедри запропонували план розвитку лабораторії, по етапах.

Етапи розвитку лабораторій кафедри Управління інформаційною безпекою

ПРОГРАМА МІНІМУМ

Основні процеси

Перспективні, паралельні процеси

Етап 1  - 1 міс.

 

1. Обладнання лабораторій

-       класу бездискових станцій

-       Ситуаційного центру

(Звичайні столи, ПК на столах)

1. Модель управління інформаційною безпекою (Богданович, Толюпа)

2. Окремі прототипи моделей, АРМів, Практичних занять (10-20 %)

Етап 2  - 2 міс. при залученні студентів

             - 5 міс без залучення студентів

 

(Спеціальні меблі, вбудоване обладнаня)

Прототипи моделей, АРМів,

Практичних занять (51 %)

Етап 3  - 6-12 міс. (1-2 семестри)

Прототипи моделей, АРМів,

Практичних занять (100 %)

Вдосконалення програмного забезпечення своїми силами та силами СНО

 


ПРОГРАМА МАКСИМУМ

Основні процеси

Перспективні, паралельні процеси

Етап 4  - 12-18 міс. (2-3 семестри)

Перекриття з 1-3 етапами 30-50%

 

1. Реалізація функціональності Ситуаційного центру щодо управління Кризисними ситуаціями, які пов'язані із інформаційною небезпекою

(повний комплект проекційного обладнання, ГІС, додаткові сервери за потребою)

1. Оновлене ПЗ

- Функціональність ПЗ спрямовується на потребу саме Ситуаційного центру

- Всі АРМи, моделі, навчальні заняття позиціонуються як складові Ситуаційного центру з чіткою позицією в структурі

2. Макетний зразок, прототип (51 %)

Поза етапами доведення до 100% готовності і постійне оновлення

Етап 5  - 3-6 міс. Після етапів 1-4

Або паралельно з етапами 1-4 за наявності підготовлених кадрів

Прототипи моделей, АРМів, Практичних занять (51 %)

Після модернізації лабораторії кафедри на її базі планується відпрацьовувати практичні та лабораторні роботи за наступними тематиками:

1. Збір, відображення та захист інформації щодо розташування статичних небезпечних об'єктів:

  • АРМ збору даних;
  • Сервер бази даних;
  • ГІС.

2. Збір, відображення та захист інформації щодо руху динамічних небезпечних об'єктів

  • АРМ збору даних;
  • Сервер бази даних;
  • ГІС.

3. Збір та відображення інформації щодо географічно розподілених ризиків та інцидентів інформаційної безпеки  (аналогічно пп.1-2).

4. Модель аналізу інформаційних ризиків.

5. АРМ аналізу ефективності заходів щодо:

  • Управління інформаційною безпекою;
  • Управління проектами.

6. Практичне заняття: Функціонально-вартісний аналіз засобів та заходів управління інформаційною безпекою (Excel).

7. Практичне заняття: Детермінований хаос в моделях об'єктів інформаційної безпеки.

8. Практичне заняття: Теорія катастроф.

9. Структурно-графічне відображення  динаміки зміни рівня інформаційної безпеки в системі (прогноз-модель).

10. Практичне заняття: Дослідження адекватності зниження вимірності багатовимірних моделей та критеріїв оцінки інформаційної безпеки за допомогою згорток різних видів.

11. Практичне заняття: Дослідження динаміки моделей розвитку технологій (зокрема щодо управління інформаційною безпекою).

12. Практичне заняття: Чисельний пошук оптимального рішення (серія занять).

13. Практичне заняття: Розподіл ролей та гра ролей фахівців кризисного центру в частині усунення ризиків інформаційної небезпеки:

  • технічної;
  • нетехнічної.

В навчальній лабораторії Кафедри управління інформаційною безпекою (аудиторія 418) завершено установку обладнання.

В лабораторії кафедри Управління інформаційною безпекою (а.418) встановлені та запущені в роботу бездискові станції на 10 робочих місць студентів. Всі програмні засоби працюють на центральному комп’ютері. Робочі станції звертаються до центрального комп’ютера як до облачного сервісу.

Така схема дозволяє:

  1. Суттєво зекономити на вартості обладнання.
  2. Вести повний контроль роботи студентів з робочого місця викладача.

3 березня 2015 року технологія була вперше апробована під час проведення практичного заняття з дисципліни «Теорія ризиків», викладач, завідувач кафедри доктор технічних наук Шевченко Віктор Леонідович. 

Переобладнання лабораторії а. 418


Фотографії

Презентація кафедри

Контактна інформація

Державний університет телекомунікацій
Україна, 03680, м. Київ,
вул. Солом'янська, 7, каб. 327
Тел. (044)249-25-22

Переглядів: 4 636
^