Укр.   Рус.   Eng.

Державний Університет Телекомунікацій

Вплив деяких індивідуальних нейрофізіологічних особливостей студентів на результативність навчання

Іноді вважають, що методи навчання, а також підхід вчителя - основний ключ до успіху студентів.

Але результативність навчання залежить також як від індивідуальних особливостей студентів, так і перебігу процесів вищої нервової діяльності людини.

Цікавим є нещодавнє дослідження доктора Лари Бойд і групи дослідників з Британського Колумбійського університету (Канада) показує, що це не все, що ми повинні прийняти до уваги, щоб досягти успіху. Їх досліди демонструють, що наш мозок постійно змінюється, і ключом до цих змін є нейропластичність. Отже, як вона виглядає? Людський мозок може змінюватися трьома основними способами: хімічним, структурним та функціональним.

Перший (хімічний) метод полягає у хімічній взаємодії між клітинами мозку (нейронами). Так як такі зміни можуть відбуватися швидко, це підтримує короткочасну пам'ять.

Другий (структурний) спосіб  являє собою зміни структури мозку. Таким чином, в процесі навчання мозок може змінювати зв'язки між нейронами. В цьому випадку фізична структура мозку насправді змінюється, і на це потрібно трохи більше часу. Ці типи змін пов'язані з довготривалою пам'яттю. У той же час вчені також визнають, що з якоїсь невідомої причини всі люди переживають ці зміни з різною швидкістю, і остання може змінюватися залежно від того, яку діяльність людина вибирає.

Структурні зміни приводять до інтегрованих мереж областей мозку, які функціонують спільно для підтримки навчання. Це, в свою чергу, веде до розширення деяких областей мозку, які важливі для дуже конкретного виду діяльності. Ось декілька прикладів цього. Таким чином люди, які читають шрифт Брайля (для сліпих людей), мають більші сенсорні області рук у своєму мозку, ніж ті з нас, хто цього не робить. Дослідження також показує, що водії таксі в Лондоні, які повинні вивчити карту Лондона, щоб отримати ліцензію, мають більші області мозку, присвячені просторовим або картографічним спогадам.

І останній спосіб, як людський мозок може змінитись для підтримки навчання, - це змінити його функцію. Коли людина використовує певну область мозку, вона стає все більш активною під час використання. І так як в певних ділянках мозку збільшується активація , мозок змінює як і коли ці ділянки активізуються. Під час навчання можна відстежити,  що цілі мережі діяльності  мозку постійно перемикаються і змінюються.

Таким чином, нейропластичність підтримується хімічними, структурними та функціональними змінами. І це відбувається всередині мозку. Разом ці зміни підтримують навчання, і вони відбуваються весь час, що в свою чергу означає, що чим більше люди навчаються та тренуються, тим розумніші вони можуть бути.

Ефективність навчання/самонавчання вимагає врахування індивідуальних особливостей того, хто навчається.

 

Новини підготувала старший викладач кафедри іноземних мов Піча Л.М.

Джерела: Лекція Лари Бойд "Your brain will never be the same" https://cameralabs.org

Саймон Хайкін “Neural networks”

Оцініть новину:
9

Читайте також

УВАГА! Оголошується набір студентів на курси: «Прикладні аспекти квантової механіки та фізики твердого тіла» і «Фізика процесі..
На останньому засіданні кафедри публічного управління та адміністрування серед інших розглядалося питання підвищення ефективності партнерської взаємод..
Завідуючим кафедрою «Систем інформаційного та кібернетичного захисту», Шукліним Германом Вікторовичем, визначено перспективний план розвит..

Ключові слова


Переглядів: 507
^