XS
SM
MD
LG
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

(Державний університет телекомунікацій)


Адреса:
03110, Україна
м. Київ, вул. Солом'янська, 7
Контактна інформація:
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

(Державний університет телекомунікацій)

Як відрізнити звичайну освіту від освіти майбутнього? Створити освіту майбутнього зі спеціальності «Публічне управління та адміністрування»: це знають, вміють і роблять у ДУТ!

16:48, 09-02-2020

Класична підготовка у вищій освіті України в цілому так чи інакше ґрунтується на класичних підходах щодо організації та наповнення навчального процесу, який складався десятиріччями. Це і є, нажаль, в повному розумінні «звичайна підготовка» із будь-якої спеціальності. Негнучкість до новацій у навчальному процесі чималої кількості закладів вищої освіти (ЗВО) України, їх формальна декларація про підготовку спеціалістів нової формації у тій чи іншій галузі, подекуди лишається пустим гаслом. І молода людина, обираючи спеціальність, не завжди розуміє як їй зорієнтуватись на освіту, яка, крім диплому, надасть їй і справжній фундамент для реальної роботи за фахом після завершення навчання у ЗВО. І справжнім фундаментом є не тільки теоретична добірка знань, а і реальне володіння практичними професійними навиками. Саме цей фундамент вказує на те, що людина здобула сучасну освіту. Тоді ж у чому сутність освіти майбутнього? А от вже освіта майбутнього характеризується володінням практичними професійними навиками у обов’язковому поєднанні із надважливими компетенціями фахового саморозвитку. Фактично це додаткові елементи освітньо-професійної програми. І саме ці елементи можуть надати повноцінне розуміння того, що це і є освіта майбутнього.

ГРАДАЦІЯ СУТНОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Звичайна освіта в дійсності має вигляд:

  1. Від початку до кінця семестру з кожної дисципліни:
  • Майже 90% аудиторного часу складають лекції + 10% практичні роботи = залік (іспит)
  • Майже все навчання теоретизовано.
  1. Практика проводиться формально, іноді без конкретної програми та конкретних фахових завдань для студента. Бази практики студенти іноді вимушені шукати самостійно і т.д., і т.п.
  2. Навчальний план спеціальності орієнтований на те, що перші два роки навчання студенти опановують дисципліни, що є далекими від конкретної спеціальності та конкретних професійних компетенцій, що практично має реалізовувати відповідний фахівець у практичній діяльності
  3. Іноземна мова викладається без урахування фаху один рік (в окремих випадках максимум – два роки) навчання і має формальний характер.
  4. Добірка професійних та загальних дисциплін програми складається із позиції можливостей ЗВО (наявності викладацьких кадрів), а не потреб стейкхолдерів (абітурієнтів, працедавців, професійної та академічної спільноти і т.п.).

Сучасна освіта являє собою більш вдосконалений варіант. Вдосконалення полягає у сучасній добірці дисциплін програми та наповненням дисциплін актуальними (сучасними) знаннями, що потрібні для професійного середовища сьогодні. Ставиться акцент і на більш глибокому рівні підготовки з англійської (іноземної) мови на рівні В1. Це можуть надати вже дійсно серйозні ЗВО із прогресивним матеріально-технічним забезпеченням навчання та сучасними освітньо-професійними програмами спеціальності. Однак, і ця освіта має свої недоліки. Справа в тім, що отримати актуальні знання зі спеціальності на бакалавраті денної форми навчання, що триває 4 роки, та бути сучасним фахівцем не одне й те саме. Іноді професійні знання оновлюються набагато скоріше, ніж раз на 4 роки. А тому до моменту отримання диплому компетенції випускника можуть частково застаріти. Особливо це стосується освіти з публічного управління та адміністрування, галузь якого перебуває у стані реформації.

Освіта майбутнього полягає у підготовці фахівця, що володіє повним комплексом сучасних практичних професійних компетенцій у обов’язковому поєднанні із надважливими елементами його професійних спроможностей. Ці елементи особливої професійної підготовки всі ЗВО у своїх звітах постійно «декларують», а от насправді чи дають?

Детально розповідати про ці спроможності спеціаліста та як їх надати студенту у якості практичних результатів навчання – це тема для академічної та професійної спільноти, а от їх сутність та методи їх отримання потрібно знати всім, хто саме зараз обирає спеціальність та ЗВО і вирішує тим самим своє майбутнє. І саме ДУТ впровадив освіту майбутнього зі спеціальності «Публічне управління та адміністрування».

Освіта майбутнього має надати студенту інструментарій, який є домінуючим у професійному житті країни та у зарубіжних країнах. Але йдеться не тільки про управлінські знання для спеціальності «Публічне управління та адміністрування», а й про той інструментарій, що є основою для гнучкого існування даного фахівця у професійному середовищі. Це інструментарій для розвитку фахівця у своїй галузі не залежно від змін у професійному середовищі. Він і зумовлює ті спроможності у фахівця, що необхідні в уовах швидких змін, а значить у часи динамічних реформ. Адже саме цей інструментарій може створити професіонала майбутнього, який у будь-які часи буде професійно затребуваним і завжди нести актуальні знання. А це у спеціальності 281 «Публічне управління та адміністрування», крім сучасних компетенцій з публічного управління та адміністрування, ще й:

  1. Міжнародні домінанти публічного управління та адміністрування в контексті євроінтеграції. В програмі спеціальності «Публічне управління та адміністрування» лише в ДУТ є подібна дисципліна, яка ще й викладається англійською професійною мовою 4 семестри. Отже, студенти одночасно і опановують фахові знання, які і надають їм глибинного розуміння всіх майбутніх реформ в державному управлінні в контексті євроінтеграції, і знання професійної іноземної мови.
  2. Глибоке розуміння та вміння застосування інформаційно-телекомунікаційних засобів в управлінні та у реформаційних змінах в державі. Йдеться про вміння управляти в інформаційному суспільстві у вік цифрових технологій. Саме ця підготовка повноцінно може реалізуватись тільки у подібному до ДУТ закладі вищої освіти. Оскільки маючи і відповідних фахівців, і потужну матеріально-технічну базу із надсучасними програмно-апаратними комплексами, можливо готувати сучасних кадрів для управління в країні. І саме ДУТ це робить.
  3. Вільне володіння професійною іноземною мовою. В ДУТ ця підготовка дуже потужна і проводиться всі роки навчання студента.
  4. Практичне вміння здобувача даної вищої освіти до самовдосконалення, самоосвіти та саморозвитку у професійному сенсі. Саме ця підготовка в ДУТ є особливою, оскільки у кожній дисципліні фаху студент навчається відповідним навичкам у професійній діяльності. Ці компетенції випускника зумовлюють його довголіття у професії та якість його професіоналізації. Це не просто риса особистості, це абсолютно реальна компетенція, яка надається у ДУТ.

Саме система даних компетенцій, що втілюються у практичні результати навчання, і закладена в унікальну освітньо-професійну програму зі спеціальності 281 «Публічне управління та адміністрування» ДУТ. Дана система підготовки існує тільки в ДУТ. І саме ДУТ впровадив освіту майбутнього зі спеціальності «Публічне управління та адміністрування»!

Переглядів: 4 670