XS
SM
MD
LG
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

(Державний університет телекомунікацій)


Адреса:
03110, Україна
м. Київ, вул. Солом'янська, 7
Контактна інформація:
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

(Державний університет телекомунікацій)

Обирати потрібно найкращу спеціальність для себе! Як зрозуміти самого себе і убезпечитись від навіяних вподобань у виборі спеціальності. Продовження. Частина 2

09:18, 25-05-2021

Кафедра публічного управління та адміністрування  продовжує досліджувати і аналізувати соціально-психологічні явища у суспільстві, які призводять до змін у соціальній поведінці, світоглядах, свідомості (і т.ін) людей і суспільства. Ми маємо на меті надати можливість абітурієнтам більш чітко зрозуміти свої можливості і прагнення у побудові свого професійного майбутнього й допомогти абітурієнтам уникнути власних помилок і хибних кроків на шляху вибору спеціальності та ЗВО для навчання. Адже вибір спеціальності – це один із найважливіших етапів у житті людини, який певною мірою зумовлює все її подальше життя. Навіть те, чи буде людина щасливою у житті, також певною мірою залежить і від її вибору професії.

 

Детальніше про кафедру публічного управління та адміністрування в університеті телекомунікацій та Освітні програми – читайте на головній сторінці кафедри публічного управління та адміністрування

 

А якщо Ви зацікавлені навчитись професійно управляти людьми, колективом, громадою та суспільством, розуміючись на психології управління, приєднуйтесь до нашої спільноти у Вайбер та Телеграмм

 

Іншим фактором навіювання вподобань є так звана мода на спеціальності, або специфічні умови особистого життя людини. І якщо із специфічними умовами особистого життя людини можна сказати, що частіше людина перебуває у стані «особливої мотивації» (наприклад, в родині хтось серйозно хворіє, і дитина йде опановувати спеціальність, яка має допомогти вилікуватись рідним), то гонитва за модою на спеціальності, дійсно, може стати роковою для людини. Моді на спеціальності, як правило, «підпорядковуються» декілька категорій людей. Перша - це люди із нестійкою позицією у виборі, нечіткими орієнтирами у житті, які ще несерйозно роблять кроки по життю. Звісно, це дорослі за віком люди, але не за станом особистості. Друга категорія - це люди, які хочуть убезпечити себе від помилок, приєднуючись до більшості. Їх позиція – бути як всі, або бути не гірше за інших. Свій особистий вибір для них є не таким значущим, як вибір більшості. Є й інші категорії, але біда у тому, що сама мода на спеціальність – це певна статистична величина вибору спеціальності, яка зустрічається найбільш часто. Можна цю моду побачити за рейтингами щодо вступу у ЗВО. Перша десятка спеціальностей, так скажімо, ТОПова, і відображає найбільш модні спеціальності. Але абітурієнту завжди потрібно пам’ятати дещо про моду на спеціальності:

  1. Мода на спеціальність серед вступників в більшості випадків не відображає реальний запит ринку праці на даних фахівців.
  2. Мода на спеціальність дня сьогоднішнього не означатиме моду на цю ж спеціальність дня завтрашнього, а тим більше – післязавтрашнього. Мода, як кажуть, дама примхлива.
  3. Мода може розглядатись як «вибір багатьох, а то й вибір більшості». І тоді ми бачимо: якщо сьогодні мода на одну спеціальність, а завтра – на іншу і саме за модою дійсно йде величезна маса абітурієнтів, то чи означає це, що сьогодні здібності переважної більшості молоді, що вступає, були в одній галузі діяльності, а завтра - у іншій? Звісно, ні. Мода, нажаль, є інструментом маніпулятивним для свідомості величезної частини людей на планеті. Саме на цьому і заробляють великі доходи у бізнесі у всіх галузях економічної діяльності світу. Тому завжди слідкуйте, щоб не стати елементом якогось бізнесу. Насправді ж показник моди на щось – це показник не найзручнішого і тим більше не найкращого у житті варіанту. Він скоріш може показувати найоптимальніше на сьогодні. Але чи для Вас? Задумайтесь. Зважте. Та визначайте для себе: чи варто схиляти все своє життя у професії під оптимальність дня сьогоднішнього?

Але основні висновки щодо вище сказаного про моду полягають у тому, що все ж таки чимала кількість абітурієнтів, яка орієнтується свідомо чи підсвідомо на моду, є тією часткою населення, якою легко проманіпулювати. Не варто сприймати це як щось абсолютно негативне. Не варто і засмучуватись тим, хто усвідомив, що йде по шляху «навіяних» вподобань. До речі, на ці особливості суспільної психології також спирається і враховує система державного управління кожної країни світу. Тому маємо дати відповідь на питання: «Що ж робити тим абітурієнтам, які йдуть за іншими у своїх вподобаннях та у своєму виборі?».


ПРОДОВЖЕННЯ У НАСТУПНОМУ ІНФОРМАЦІЙНОМУ ПОВІДОМЛЕННІ…

Читайте також

Абітурієнту

Освітня програма: Комп’ютерні науки

За освітньою програмою Комп’ютерні науки, спеціальність 122 Комп’ютерні науки (англ. Computer Science, CS) готуються фахівці, що здатні виконувати функції розробника-програміста, спеціаліста по мережах, адміністратора баз даних, системного адміністратора, DevOps Engineer, спеціаліста по тестуванню програм, IT-архітектора. Вони володіють навичками алгоритмічного мислення, уявлення інформації, програмування і проектування комп’ютерних систем. Основні розділи: алгоритми і структури даних, мови програмування, архітектура комп'ютерів, операційні системи і комп'ютерні мережі, розробка програмного забезпечення, сервери і бази даних, штучний інтелект та робототехніка, комп'ютерна графіка, взаємодія людини і комп'ютера та ін.

Освітня програма: Комп’ютерні науки

За освітньою програмою Комп’ютерні науки, спеціальність 122 Комп’ютерні науки (англ. Computer Science, CS) готуються фахівці, що здатні виконувати функції розробника-програміста, спеціаліста по мережах, адміністратора баз даних, системного адміністратора, DevOps Engineer, спеціаліста по тестуванню програм, IT-архітектора. Вони володіють навичками алгоритмічного мислення, уявлення інформації, програмування і проектування комп’ютерних систем. Основні розділи: алгоритми і структури даних, мови програмування, архітектура комп'ютерів, операційні системи і комп'ютерні мережі, розробка програмного забезпечення, сервери і бази даних, штучний інтелект та робототехніка, комп'ютерна графіка, взаємодія людини і комп'ютера та ін.

Переглядів: 3 851