XS
SM
MD
LG
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

(Державний університет телекомунікацій)


Адреса:
03110, Україна
м. Київ, вул. Солом'янська, 7
Контактна інформація:
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

(Державний університет телекомунікацій)

Критеріальний підхід до оцінювання есе «висловлювання думки»

15:18, 07-09-2020

Один з ефективних способів формування і розвитку навичок іншомовної комунікації у студентів – це сумісне написання есе «Висловлювання думки» на актуальну тему з подальшою взаємною його перевіркою. Цей тип дискурсивного есе має на меті надати і підтвердити аргументи з метою переконати читача у правильності власної точки зору. Сумісна робота стимулює студентів уважніше ставитися до думки партнера і викликає у них великий інтерес.

Інновація такого роду при підготовці і проведенню рубіжного контролю з англійської мови представляється нам цікавою в плані організації і підведення підсумків дистанційної роботи у вищому навчальному закладі. Орієнтовний обсяг есе складає 200-250 слів. При перевищенні обсягу перевірці підлягають лише перші 250 слів [1-3]. Система оцінювання базується на [4]:

Якість вирішення комунікативного завдання

Когерентність і когезія

Лексика

Граматика

Якість представленої інформації, точність аналізу, вміння узагальнювати

Організаційна структура, навички  перефразування і використання слів-зв’язок

Обсяг лексики, правопис слів і кількість лексичних помилок

Порядок слів у реченні, уживання часів дієслова, кількість граматичних помилок

Необхідно уточнити терміни когезія – усі елементи тексту є взаємопов’язаними, і когерентність - усі елементи тексту мають сенс.

Запропоновано оцінювати есе за такими критеріями: вирішення комунікативного завдання (5 балів максимум), переконливість і ясність представлених аргументів (2 бали максимум), структурно-стилістична і змістова організація тексту (10 балів максимум), лінгвістичні критерії (лексика і граматика – по 4 бали максимум). У підсумку отримуємо максимальну кількість балів – 25, мінімальну – 2 (по 1 за лексику і граматику).

Така схема відповідає критеріальному підходу і дозволяє позбутися менш об’єктивного підходу - оцінювання письмової роботи у цілому.
 

  1. Титова С. В., Харламенко И. В. Метод совместного написания эссе и их взаимного оценивания при обучении письменно-речевым умениям // Вестник Московского университета. Серия 19: Лингвистика и межкультурная коммуникация. 2017. № 3. С. 26–41.
  2. Харламенко И. В. Алгоритм совместного написания эссе с последующим взаимным оцениванием другими студентами // Языковой дискурс в социальной практике: Материалы Международной научно-практической конференции. – Тверь: Тверь, 2018. С. 213–219.
  3. Харламенко И. В., Нохрина В. В. Опыт и результаты проведения итогового сертификационного экзамена за бакалавриат по английскому языку на уровень В2 на биологическом факультете МГУ // Учитель, ученик, учебник: Материалы VIII Междунар. науч.-практ. конф. Т. 2 / Под ред. И.Л. Лебедевой. М., 2016. С. 392–400.
  4. Anh Toan. The Complete Solution IELTS Writing 2016. ZIM. 2016. 164 p.

Науково-методичне повідомлення підготувала
Дюканова Н.М., доцент кафедри іноземних мов

Читайте також

Абітурієнту

Спеціалізація: Системи технічного захисту інформації

Фахівці з технічного захисту інформації – це унікальні спеціалісти, які поєднують теоретичні та практичні знання в областях: інформатики, архітектури комп'ютерів, систем і пристроїв інформаційної та кібернетичної безпеки, проектування та експлуатації комплексних систем захисту інформації.

В процесі навчання студенти опановують найсучасніші системи захисту інформації, багатофункціональні пошукові прилади, апаратуру спеціальних досліджень для пошуку та нейтралізації закладних пристроїв, запобігання витоку інформації через різноманітні фізичні (не тільки цифрові) канали, отримують міжнародні сертифікати.

Спеціалізація: Системи технічного захисту інформації

Фахівці з технічного захисту інформації – це унікальні спеціалісти, які поєднують теоретичні та практичні знання в областях: інформатики, архітектури комп'ютерів, систем і пристроїв інформаційної та кібернетичної безпеки, проектування та експлуатації комплексних систем захисту інформації.

В процесі навчання студенти опановують найсучасніші системи захисту інформації, багатофункціональні пошукові прилади, апаратуру спеціальних досліджень для пошуку та нейтралізації закладних пристроїв, запобігання витоку інформації через різноманітні фізичні (не тільки цифрові) канали, отримують міжнародні сертифікати.

Переглядів: 5 730