XS
SM
MD
LG
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

(Державний університет телекомунікацій)


Адреса:
03110, Україна
м. Київ, вул. Солом'янська, 7
Контактна інформація:
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

(Державний університет телекомунікацій)

Моделі дистанційної освіти: pro et contra

08:13, 09-11-2020

Відомий фізик-теоретик Альберт Ейнштейн зазначав: «Нерозсудливо робити завжди одне й те ж, очікуючи різних результатів». В умовах дистанційної освіти актуалізуються питання форм і методів викладання навчальних курсів, які спрямовані на формування базових знань, умінь і навичок.

Запорука якісних знань − симбіоз різних моделей викладання навчальних дисциплін. Із березня 2020 р. онлайн лекції на платформах Discord, Zoom, Skype укорінилися в практиці викладачів кафедри документознавства та інформаційної діяльності Державного університету телекомунікацій.

Однак цій моделі може бути запропонована альтернатива, яка в поєднанні з традиційними лекціями online сприятиме не лише урізноманітненню методів викладання, а й залученню студентів до осмислення засвоюваного матеріалу, що в кінцевому результаті сприятиме формуванню глибоких знань, аналітичних здібностей, власних підходів до вирішення проблем.

Згідно з такою моделлю студенти отримують презентацію (чи авторський (!) текст) кожної лекційної теми; формулювання 15-20 питань за вказаною темою (питання мають бути сформульовані так, щоб стимулювати творчий підхід для їх розв’язання, залучення додаткових джерел, окрім тексту презентації). Викладач аналізує виконану кожним студентом роботу й робить узагальнення результатів - указує на недоліки й зазначає методи їх подолання. Безперечно, це потребує значних фізичних, інтелектуальних і часових затрат збоку викладача та студента, але така робота того вартує, коли йдеться про результативність навчання і якість знань.

Опитування студентів щодо моделей викладання, їх переваг і недоліків дало неочікувані результати.

Марина Панасюк, ДЗД-31: «На мою думку, найбільш вдала модель заняття − це презентації та перелік питань за їх змістом. Перевагою цієї моделі є те, що завдання можна виконувати в зручний для студента час. Недолік такої форми навчання - немає можливості за необхідності відразу отримати роз’яснення викладача.

Під час онлайн занять нерідко буває поганий зв’язок, і ймовірність якісно засвоїти матеріал знижується».

Олексій Гарбузов, ДЗД-31: «Як на мене, під час дистанційного навчання запропоновані презентації з переліком питань із теми – ідеальний варіант, що спонукає уважно перечитати зміст лекції, переглянути нормативно-правові акти, осмислити новий матеріал, дати ґрунтовні відповіді згідно з вимогами викладача».

Світлана Корнійко, ДЗД-31: «Мені, звичайно, зручніша перша модель: презентація - завдання - письмові відповіді».

Марина Дубовчук, ДЗД-31: «Я з задоволенням опрацьовую нову тему, якщо викладач пропонує презентаційний матеріал і перелік завдань для письмової роботи. За такого формату є можливість осмислити виучуване, опрацювати додаткові джерела».

Аналіз відповідей респондентів демонструє бажання студентів до індивідуальної роботи з викладачем.

Бажаєте дізнаватись про особливості вступу у 2024 році?
Підписуйтесь на спільноти спеціальності "029 - Інформаційна, бібліотечна та архівна справа" кафедри Документознавства та інформаційної діяльності та першим отримуйте новини, сповіщення про важливі події, підготовчі курси, дні відкритих дверей та багато цікавого.
Читайте також

Про кафедру

Кафедра Документознавства та інформаційної діяльності

Отримати консультацію

Ваш запит на зворотній дзвінок отримає завідуючий кафедрою
Надіслати запит

Абітурієнту

Спеціалізація: Інформаційна аналітика та зв’язки з громадськістю

Фахівець з інформаційної аналітики та зв’язків з громадськістю є «універсальним спеціалістом», який повинен досконало володіти фундаментальними знаннями з комунікативістики, інформаційно-аналітичної діяльності, лінгвістики, психології, маркетингу, дизайну, технологій нових медіа тощо, а це неможливо без тривалої підготовки за спеціальними навчальними курсами, які будуть введені до варіативної частини освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів визначеної спеціалізації.

Спеціалізація: Інформаційна аналітика та зв’язки з громадськістю

Фахівець з інформаційної аналітики та зв’язків з громадськістю є «універсальним спеціалістом», який повинен досконало володіти фундаментальними знаннями з комунікативістики, інформаційно-аналітичної діяльності, лінгвістики, психології, маркетингу, дизайну, технологій нових медіа тощо, а це неможливо без тривалої підготовки за спеціальними навчальними курсами, які будуть введені до варіативної частини освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів визначеної спеціалізації.

Переглядів: 4 441