XS
SM
MD
LG
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

Адреса:
03110, Україна
м. Київ, вул. Солом'янська, 7
Контактна інформація:
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
Укр.
   

Вступ 2024: ДУІКТ увійшов до переліку кращих вишів України: результати рейтингу 2023

10:06, 30-04-2024

DOU відновлює щорічний рейтинг ІТ-університетів. Цього року ми змінили формат рейтингу і будуємо його на трьох показниках: даних зарплатного опитування щодо компенсацій фахівців, їх знання англійської, а також враженнях студентів і випускників від навчального процесу та його результатів — чи готові рекомендувати свій виш іншим. Враховували тільки тих, які вже працюють чи планують працювати в ІТ.

Серед найцікавіших результатів:

  • Понад 90% айтівців мають вищу освіту або здобувають її, і тільки 4% не рекомендують нинішнім абітурієнтам здобувати вищу освіту.
  • 77% студентів і недавніх випускників рекомендували б нинішнім абітурієнтам ЗВО в Україні, 19% — за кордоном.
  • 79% нинішніх студентів українських університетів вчаться повністю онлайн.
  • Більшість студентів київських ЗВО, як і університетів, розташованих поблизу лінії бойових дій, вчаться повністю онлайн.
  • Тільки два університети в рейтингу вчаться переважно офлайн — УКУ та ХНУ (м. Хмельницький).
  • 34% студентів вважають очне навчання більш ефективним, а 30% — дистанційне навчання.

Як і в рейтингах 2019 і 2020 років, Український католицький університет впевнено посідає перше місце за всіма показниками. Університет готові рекомендувати його студенти та випускники (середня оцінка — 9,3 бала з 10), айтівці, які тут вчилися, можуть претендувати на високі зарплати й добре знають англійську.

На другому місці Харківський національний економічний університет ім. Кузнеця, який теж традиційно на перших сходинках у нашому рейтингу завдяки хорошим відгукам від колишніх студентів-айтівців (у 2019 році він був четвертим).

Серед київських університетів у першій п’ятірці Національний університет ім. Шевченка і Національний університет «Києво-Могилянська академія». Студенти та випускники, як завжди, активно рекомендують Могилянку абітурієнтам (середня оцінка — 8,7 бала з 10), і цим вона завдячує високому місцю в рейтингу. Ті, хто вчився в КНУ ім. Шевченка, не так позитивно оцінюють свій університет, проте високі зарплати його студентів і випускників, а також їхнє хороше володіння англійською, забезпечили університету місце на початку рейтингу.

Серед новачків рейтингу — Одеський національний університет ім. Мечникова, який потрапив до першої п’ятірки завдяки непоганим оцінкам від студентів і випускників та їхньому знанню англійської.

Державний університет телекомунікацій і Сумський державний університет ділять 6-7 позицію в рейтингу завдяки високим зарплатам своїх випускників і студентів і їхній готовності рекомендувати ЗВО.

Найбільший ІТ-університет України КПІ ім. Сікорського — на 8-й сходинці рейтингу. Попри високі зарплати студенти і випускники КПІ скептично відгукуються про свій виш. Їхня готовність рекомендувати його отримала 6,4 бала з 10, що нижче від середнього рівня за всіма університетами.

77% студентів і випускників рекомендують обирати виш в Україні

Ставлення до університетів серед айтівців неоднозначне. Хоча більшість ІТ-фахівців мають вищу освіту, часто вони критично відгукуються про свої навчальні заклади.

Згідно з даними зарплатного опитування DOU за грудень 2022 року, 87% українських айтівців мали вищу освіту, а 6% були студентами ЗВО. Серед айтівців до 28 років ситуація схожа: 80% мають ВО і ще 12% нині навчаються. Лише 4% нинішніх студентів і випускників вишів не радили б іншим здобувати вищу освіту.

77% нинішніх студентів чи випускників університетів, які працюють чи планують працювати в ІТ, рекомендували б абітурієнтам свій виш чи інший виш в Україні. 17% радили б їхати вчитися за кордон (у 2019 році таких було 24%).

Водночас нинішні студенти готові рекомендувати свій університет на 6,9 бала з 10, недавні випускники на 6,8 бала, а середні оцінки різних університетів коливаються від 5 до 9 балів. У коментарях респонденти радять одночасно з навчанням у виші проходити курси чи навчатися самостійно, а не сподіватися, що університет дасть всі знання, потрібні для роботи.

Більшість студентів українських вишів мають достатні знання для початку роботи в ІТ. Найчастіше айтівці починають працювати вже з 3–4 курсу (50%) чи пізніше (21%).

57% студентів і випускників очікували від університету знань за фахом, і тільки 38% отримали їх

Здобувачі освіти передусім очікують, що в університеті їх навчать опрацьовувати інформацію, «навчать вчитися» (61% студентів і випускників), вони отримають знання для роботи за фахом (57%), а також знайдуть коло друзів та однодумців (54%). На отримання знань за фахом найчастіше сподіваються студенти 1–2 курсів (64% обрали це як причину вступити до університету). Випускники частіше вказують на роль університету як місця, яке формує навички роботи з інформацією (71%) і дає коло друзів та однодумців (60%).

Українські університети частково справджують ці сподівання. 55% опитаних вважають корисними навички роботи з інформацією, випрацьовані у виші, 50% — коло друзів та однодумців, сформоване в університеті. Водночас тільки 38% назвали корисними знання за фахом, здобуті в освітньому закладі.

Досить слабко ІТ-університети прокачують таку навичку, як робота в команді: лише 37% опитаних відзначили її серед корисних надбань у виші. Знайомство з ІТ-компаніями та практичну роботу теж не можна назвати сильною стороною українських ЗВО: тільки 30% вважають, що університет їм у цьому посприяв.

70% айтівців до 28 років вчилися на спеціальностях, пов’язаних з інформаційними технологіями

Більшість айтівців, які вже працюють, вчилися на спеціальностях, пов’язаних з інформаційними технологіями (комп’ютерні науки, інженерія ПЗ, комп’ютерна інженерія, системний аналіз, кібербезпека) — 70% тих, хто взяв участь в нашому опитуванні. Ще 19% здобули освіту в галузі технічних чи точних наук.

53% нетехнічних ІТ-фахівців теж вчилися на комп’ютерних, технічних чи точних науках.

Тільки 9% айтівців здобули освіту в галузі суспільно-гуманітарних наук. Найчастіше це фахівці з HR і рекрутингу (74%), маркетингу та продажів (61%), менеджменту проєктів (32%). 14% аналітиків навчалися на суспільно-економічних науках, 11% тестувальників — на гуманітарних.

Характеристики університетів

Державний університет телекомунікацій (ДУТ)

Своєму місцю в рейтингу ДУТ завдячує високим зарплатам розробників, які в ньому вчилися ($2950), і готовності випускників і студентів рекомендувати свій виш (на 7,9 бала з 10). Проте тільки 46% айтівців, які вчилися в ДУТ, оцінюють свій рівень англійської як Upper Intermediate чи Advanced, що нижче за середній рівень у всіх вишах (51%).

Це єдиний київський університет у цьогорічному рейтингу, навчання в якому відбувається частково офлайн (у всіх інших повністю онлайн).

Найчастіше студенти та випускники ДУТ працюють розробниками (41%) і QA-інженерами (23%). Більша, ніж у середньому в університетах, тут частка випускників працює як DevOps / SRE (8% проти 2% загалом).

Серед найкорисніших набутків, які дає університет, його випускники та студенти найчастіше називають вміння працювати з інформацією (61%), а ще практику і знайомства в ІТ-компаніях (51%).

За матеріалами DOU: Рейтинг IT-вишів 2023: УКУ — беззаперечний лідер, КПІ — в десятці, наприкінці кілька харківських вишів

Читайте також

Абітурієнту

Спеціалізація: Інтелектуальні технології мікросистемної радіоелектронної техніки

Підготовка за даною спеціалізацією передбачає оволодіння наступними компетенціями: розробка конструкції деталі радіоелектронного апарату (РЕА), схем окремих вузлів та виробів мікроелектронної техніки, конструкції друкованої плати мікрозборки, конструкції плати гібридно-плівкової мікросхеми, конструкції вузла РЕА (вузла на друкованій платі, гібридно-плівкової мікросхеми), конструкції вузла РЕА з виконанням перевірочних розрахунків та корегування конструкції за результатами випробувань, конструкції блоків, частин високих ієрархічних рівнів та закінчених пристроїв РЕА; конструкторський супровід виробництва РЕА; модернізація та уніфікація конструкцій існуючих РЕА.

Спеціалізація: Інтелектуальні технології мікросистемної радіоелектронної техніки

Підготовка за даною спеціалізацією передбачає оволодіння наступними компетенціями: розробка конструкції деталі радіоелектронного апарату (РЕА), схем окремих вузлів та виробів мікроелектронної техніки, конструкції друкованої плати мікрозборки, конструкції плати гібридно-плівкової мікросхеми, конструкції вузла РЕА (вузла на друкованій платі, гібридно-плівкової мікросхеми), конструкції вузла РЕА з виконанням перевірочних розрахунків та корегування конструкції за результатами випробувань, конструкції блоків, частин високих ієрархічних рівнів та закінчених пристроїв РЕА; конструкторський супровід виробництва РЕА; модернізація та уніфікація конструкцій існуючих РЕА.

Календар подій
День відкритих дверей
Дізнитись більше
Віртуальний тур Університетом
Дізнитись більше
@DuiktBot допоможе Вам отримати інформацію про вступ до Університету.
Запустити
Оплачуйте навчання та проживання в гуртожитках за допомогою Privat24
Оплатити
Переглядів: 383