XS
SM
MD
LG
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

(Державний університет телекомунікацій)


Адреса:
03110, Україна
м. Київ, вул. Солом'янська, 7
Контактна інформація:
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

(Державний університет телекомунікацій)

З’їзд Української асоціації професіоналів у сфері GR та лобізму

09:31, 28-12-2019

Відбувся щорічний  з’їзд Української асоціації професіоналів у сфері GR та лобізму (Government relationship - взаємовідносини між бізнесом чи громадськістю та владою), на якому відбулась презентація та обговорення Законопроекту «Про публічну адвокацію». В його роботі прийняла участь д.е.н., професор Зеліско І.М. та виступила з доповідю «Євроінтеграційний поступ вітчизняних компаній та імплементація норм ЄС». У доповіді було розкрито проблемні аспекти  зовнішньоекономічної діяльності вітчизняних компаній  та зазначено про необхідність  прийняття в Україні низки законів, які дозволяють українським компаніям досягти кращих результатів на ринку ЄС. Якби законодавство про лобізм було втілено, ці процедури змогли б пройти на багато швидше.

У роботі з’їзду прийняли участь  представники 30 галузевих асоціацій, які ділились своїми проблемами. Також  народні депутати, які охоче брали участь в дискусії і виражали свої позиції щодо цього питання.

Лобізм або адвокація не мають чогось протизаконного, просто суспільне сприйняття самого слова «лобізм» сприймається як дещо негативне. Звісно, у цій галузі, у сфері GR та лобізму існує багато компаній та людей, які займаються такими послугами. Щоб не порушувався закон і всі учасники таких взаємовідносин мали офіційний статус і діяли прозоро, необхідно просто ухвалити відповідний Закон «Про публічну адвокацію». В Європі практика діяльності лобістів має галузеву інституалізацію, тобто такий вид діяльності за обсягами ринку сягає масштабів індустрії. Існує відповідний реєстр Transperency Register, де вказаний вичерпний перелік осіб і компаній, які надають такі послуги, сплачуючи податки.

В Україні давно існує потреба у законодавстві, яке б регулювало сферу лобізму. У ньому зацікавлені і бізнес, і влада, і громадянське суспільство. Це практика розвинених країн, а також таке законодавство створить рівні правила гри, які будуть прозорими, відкритими та чесними, що дозволить створити довіру між цими сторонами. Тобто запит на законодавство про лобізм існує у всьому суспільстві. Бізнес, влада та громадськість розуміють, що адвокація – це прозорість і відкритість взаємовідносин.

Читайте також
Переглядів: 4 105