XS
SM
MD
LG
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

Адреса:
03110, Україна
м. Київ, вул. Солом'янська, 7
Контактна інформація:
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
Укр.
   

Розвиток навичок сприйняття на слух англійської мови або аудіювання (Listening) - ключ до ефективної комунікації у ВНЗ

10:12, 15-02-2017

Прослуховування або аудіювання є здатністю отримувати і точно інтерпретувати повідомлення в процесі комунікації англійською мовою. Поліпшення навичок аудіювання залежить від рівня розвитку фонологічної компетенції студентів, що включає не лише корекцію вимови звуків англійської мови, але і формування навичок слухання, правильне використання своїх органів мови для відтворення звуків і інтонації. Найскладніше завдання - розуміння носія англійської мови. Для вирішення цього завдання необхідно звернути увагу на типові для розмовного англійського фонетичні явища: позиційну довготу голосних; сильні і слабкі форми; редукцію (наприклад, фразу "We have come for the books" легше почути і зрозуміти [wi: hæv kʌm fɔ: sʌm bʊks], чим [wi:v kʌm fә sm bʊks]); елізію [him - ɪm; асиміляцію [les ∫ạɪ - le∫ ∫ạɪ]; зрощення [wd ju: lạɪk … - wʊd3 lạɪk …]. Мова розпочинається зі слуху. Наведемо приклади деяких стратегій, спрямованих на розуміння англійської мови.

Фонетичні стратегії

1. Студенту слід слухати уважно і вимовляти слова і речення вголос.

2. Необхідно пам'ятати, що слова, які вимовляються однаково, можуть мати різні написання і значення (threw і through).

3. Ідентичні букви або буквосполучення в словах не завжди дають один і той самий звук (буквосполучення "ough" в різних словах вимовляється по різному "through"[θru:] і "though"[ðәu]).

Фонологічні стратегії

1. Важливо студенту вимовляти слова виразно і уникати фонологічних помилок, які спотворюють зміст висловлювання. (Are you fond of working here?/ Are you fond of walking here?/).

2. Слухати і імітувати окремі звуки, звертати увагу на паузи і інтонацію мовця. Практикувати "активне слухання", уміння сприймати і запам'ятовувати деталі інформації.

Підводячи підсумок, слід зазначити, що для формування навичок аудіювання необхідно використовувати на заняттях автентичний матеріал, що відповідає рівню володіння мовою студентами, релевантний темам, що вивчаються, і словниковому запасу. Прийом аудіовізуалізації дозволяє розуміти зміст автентичних аудіовізуальних матеріалів. Наприклад, на уроках англійського по Скайпу викладач підбирає декілька цілеспрямованих завдань на аудіювання, що допомагають отримати певну практику для освоєння навику вивчення англійської мови. А також перегляд серіалів з оригінальною англійською доріжкою дозволить студенту натренувати навичку "пасивного listening", що полегшить плавний перехід до проактивного використання аудіювання. Повторення почутого один в один або прийом "папуга" - ефективний під час пасивного аудіювання. Таке повторення задіює міміку, дає можливість прислухатися до звуків і ритму мови, практикуати аудіювання, і не обов'язково, щоб студент все розумів в деталях.

Читайте також

Абітурієнту

Освітня програма: Комп’ютерні науки

За освітньою програмою Комп’ютерні науки, спеціальність 122 Комп’ютерні науки (англ. Computer Science, CS) готуються фахівці, що здатні виконувати функції розробника-програміста, спеціаліста по мережах, адміністратора баз даних, системного адміністратора, DevOps Engineer, спеціаліста по тестуванню програм, IT-архітектора. Вони володіють навичками алгоритмічного мислення, уявлення інформації, програмування і проектування комп’ютерних систем. Основні розділи: алгоритми і структури даних, мови програмування, архітектура комп'ютерів, операційні системи і комп'ютерні мережі, розробка програмного забезпечення, сервери і бази даних, штучний інтелект та робототехніка, комп'ютерна графіка, взаємодія людини і комп'ютера та ін.

Освітня програма: Комп’ютерні науки

За освітньою програмою Комп’ютерні науки, спеціальність 122 Комп’ютерні науки (англ. Computer Science, CS) готуються фахівці, що здатні виконувати функції розробника-програміста, спеціаліста по мережах, адміністратора баз даних, системного адміністратора, DevOps Engineer, спеціаліста по тестуванню програм, IT-архітектора. Вони володіють навичками алгоритмічного мислення, уявлення інформації, програмування і проектування комп’ютерних систем. Основні розділи: алгоритми і структури даних, мови програмування, архітектура комп'ютерів, операційні системи і комп'ютерні мережі, розробка програмного забезпечення, сервери і бази даних, штучний інтелект та робототехніка, комп'ютерна графіка, взаємодія людини і комп'ютера та ін.

Переглядів: 11 860